Oud-Bestuurslid Wim Gijben overleden

Mei 2021

Op 3 mei jl. is ons lid van verdienste en oud-bestuurslid Wim Gijben overleden. Wim was sinds jaar en dag lid van de AWHB en is naast bestuurslid ook voorzitter en administrateur geweest. De AWHB gaat naast zijn warme persoonlijkheid, ook zijn grote kennis van zaken missen. Wij wensen Ria en Sven veel sterkte toe om met het gemis van man en vader om te gaan.

Digitale Algemene Ledenvergadering

Mrt 2021

De AWHB heeft de digitale ALV naar alle tevredenheid afgesloten. 54 leden hebben gereageerd op het toegezonden Jaarverslag 2020 en allen hebben ook gestemd. Het verslag is inmiddels ook naar de leden weer verzonden.

Vragen over VISpas 2021

Nov 2020

Indien u vragen hebt over de betaling of levering van uw VISpas 2021, neemt u dan contact op via ledenadm@awhb.nl of 0294-412723 Controleert u zelf eerst ook of u al betaald heeft ?

Wijziging Vinkeveense Plassen

Aug 2020

Per 1 januari 2021 is het op de Vinkeveense Plassen alleen nog toegestaan te vissen met een (extra) Vispas van de Algemene Weesper Hengelaars Bond. Bent u geen lid van de AWHB of neemt u geen extra Vispas bij ons af, dan dient u dit tijdig te regelen voor het nieuwe kalenderjaar.

Viscentrum Abcoude

Mrt 2020

Als vrijwilliger bij het Viscentrum Fort Abcoude help ik met een aantal enthousiaste collega’s regelmatig senioren(60+) en gehandicapten van alle leeftijden tijdens het vissen. Drie jaar geleden trok een oproep voor visvrijwilligers mijn aandacht. Er werd snel een afspraak gemaakt en sindsdien ben ik niet alleen visvrijwilliger, maar help ik ook iedere woensdag bij het onderhoud en opknappen van het terrein, paviljoen en de steigers.

Vragen over VISpas 2020

Jan 2020

Indien u vragen hebt over de betaling of levering van uw VISpas 2020, neemt u dan contact op via ledenadm@awhb.nl of 0294-412723 Controleert u zelf eerst ook of u al betaald heeft ? De facturen zijn begin november 2019 verstuurd naar alle leden.

Karperuitzet op de Vecht en Amsterdam-Rijnkanaal

Dec 2019

De Algemene Weesper Hengelaars Bond heeft afgelopen zaterdag 105 spiegel- en edelschubkarpers uitgezet op de Vecht (nabij Hinderdam) en het Amsterdam-Rijnkanaal bij Driemond en Weesp.

Meeneemverbod Vinkeveense Plassen

Dec 2019

Vanaf 1 januari 2020 geldt er een meeneemverbod van witvis op de Vinkeveense Plassen.

Spiegelkarper duikt na 17 jaar weer op

Okt 2019

Een in 2002 op Smal Weesp uitgezette karper, duikt na 17 jaar weer voor het eerst weer op, op de Vecht!

Geslaagde Jubileumvisdag

Aug 2019

De AWHB bestaat 111 jaar en dat wilden we niet ongemerkt voorbij laten gaan. Op zaterdag 10 augustus jl. hadden we alle leden uitgenodigd om te komen vissen in het Snake Lake in Nijkerk. Ruim 25 leden gaven hier gehoor aan visten met veel succes. Ook voor een hapje en een drankje was gezorgd. Al met al een geslaagde dag !