Karperuitzet Vecht en Amsterdam-Rijnkanaal

dec 2019

De Algemene Weesper Hengelaars Bond heeft afgelopen zaterdag 105 spiegel- en edelschubkarpers uitgezet op de Vecht (nabij Hinderdam) en het Amsterdam-Rijnkanaal bij Driemond en Weesp. Deze uitzet werd gecoördineerd door Tim Pelsma (AWHB) en Joris Weijtjens (A’damse Hengelsport Vereniging) en vond plaats in het kader van het masterplan gecontroleerde karperuitzet in de Vecht. Op het Amsterdam-Rijnkanaal heeft de uitzet tot doel het karperbestand in dat water op peil te houden. Omdat de AWHB met de uitzet van karpers ook deelneemt aan het Spiegelkarperproject, werden alle karpers gefotografeerd, gemeten en gewogen, zodat zij later bij vangst door hun unieke schubbenpatroon herkend kunnen worden. Op deze wijze vindt er monitoring plaats van de ontwikkeling van deze karpers.

Jubileumdag 111-jaar AWHB

aug 2019

Op zaterdag 10 augustus jl. waren alle leden uitgenodigd om te komen vissen in het Snake Lake in Nijkerk. Zo'n 25 leden gaven gehoor aan deze oproep en visten deze dag met veel succes. Voor een hapje en een drankje was ook gezorgd en ook het weer liet zich van zijn beste kant zien. Al met al een geslaagde dag !

Uitzet glasaal

mrt 2019

Donderdag 21 maart jl. heeft de Algemene Weesper Hengelaars Bond 28 kilo glasaal uitgezet op de Vecht tussen Muiden en Maarssen. Deze uitzetting maakt onderdeel uit van de Europese maatregelen ter verbetering van aalherstel.

Snoeken met de jeugd

sep 2018

Vandaag hebben we met de jeugd gevist op snoek. Eén mooie vangst en een paar snoeken die ons helaas op het laatst te slim af waren.

Jeugdwedstrijd

sep 2018

Er werd door 15 deelnemers lekker gevist vandaag. Grondels, baarzen en voorns werden zoal gevangen.

Sluis- en Bruggenfeest

aug 2018

Met 47 deelnemers was het weer een geslaagde jeugdwedstrijd. De vangsten waren niet groots, maar er werden toch fraaie baarzen en voorns gevangen.

Black & White Jeugdwedstrijd

mei 2018

Een warme en zonnige dag voor deze jeugdwedstrijd. Met 11 deelnemers en een paar leuke vangsten was het een geslaagde middag.

VISles Hobbedob

mei 2018

Onze VISmeester heeft een VISles gegeven op de Hobbedob in Weesp. Na de les in de klas, werden de hengels uitgegooid in de vijver in Aetsveld.