Lijst van wateren

Samen met de VISpas vormt de Lijst van viswateren de schriftelijke toestemming om ergens te mogen vissen. In de lijsten van viswateren zijn de wateren opgenomen, waar je mag vissen met het betreffende document.

Vanaf 1 januari 2015 is ook de VISplanner – in combinatie met de VISpas – wettelijk geldig als toestemming om in de wateren die in de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren staan, te mogen vissen. Het ‘dikke boekje’ hoeft dus niet meer mee naar de waterkant. Met de digitale lijst van viswateren wordt het gebruiksgemak voor de sportvisser sterk vergroot, kun je beter op kaart zien waar je mag vissen, en worden tegelijkertijd kosten bespaard en het milieu gespaard.

Vanaf 2019 worden papieren Viswaterlijsten Gezamenlijke Lijst en Aanvullingslijst, niet meer standaard meegestuurd met de VISpas. Neemt u contact op met de ledenadministratie voor een papieren versie. Verzendkosten €5

De lijsten van viswateren worden regelmatig aangevuld via de zogenaamde aanvullingslijsten, behorende bij de Gezamenlijke Lijst of de Kleine lijst van viswateren. Deze kunt u hier downloaden: