Vergunningen

Hieronder treft u nadere informatie aan over de diverse vergunningen en producten die verkrijgbaar zijn via de AWHB.

VISpas
Dit is voor iedereen vanaf 14 jaar het bewijs van lidmaatschap van de AWHB.
Hiermee kunt u met 2 hengels vissen met alle aassoorten in zowel de wateren van de AWHB (plaatselijke lijst), als in veel landelijke wateren (landelijke lijst).
Kosten € 37,00 (incl. €5,00 administratiekosten)

JeugdVISpas
Dit is een gewone Vispas, maar dan voor jeugdleden tot en met 13 jaar.
Hiermee kan met 2 hengels en alle toegestane aassoorten worden gevist.
Houders van de JeugdVispas hebben geen jeugdvergunning (zie hieronder) meer nodig.
Kosten € 17,00 (incl. € 5,00 administratiekosten)

Extra VISpas
Voor diegenen die ook reeds elders lid zijn en in die hoedanigheid reeds een VISpas hebben, maar die daarnaast ook lid willen worden van de AWHB (i.v.m. onze plaatselijke lijst).
Als de Extra VISpas online besteld wordt, controleert Sportvisserij Nederland bij aanmelding gelijk of u elders hoofdlid bent. De afdracht wordt dan gelijk ingehouden.
Besteld u rechtstreeks bij de AWHB, dan dient u de afdracht zelf terug te vorderen bij Sportvisserij Nederland. Zie hiervoor www.sportvisserijnederland.nl
Kosten € 37,00 (incl. €5,00 administratiekosten)

MeeVistoestemming
De Meevistoestemming is een schriftelijke toestemming voor één persoon om één dag gratis mee te mogen vissen met een VISpashouder in een water in de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren. VISpashouders kunnen aldus familie, vrienden of kennissen die interesse tonen gratis een dag meenemen om kennis te maken met het vissen.
Bestellen kan via www.meevistoestemming.nl

AWHB Jeugdvergunning
Jeugdleden t/m 13 jaar die met 1 gewone hengel willen vissen in de wateren van de AWHB, kunnen (telefonisch) lid worden via Bart Kors.
Voor de jeugd worden ook activiteiten georganiseerd, zie onze website of bel met Bart Kors: 0294-416545.
Kosten € 5,00

Derde Hengelvergunning*)
Optie naast de Vispas. De AWHB geeft voor het kapervissen op de Vinkeveense Plassen een derde hengelvergunning uit, incl. jaarrond nachtvissen in dit water. Alleen geldig in combinatie met een AWHB of AHV-Vispas.
Kosten € 45,00

*) NIEUW! Op de Vinkeveense Plassen is zonder deze extra vergunning het nachtvissen ook in de zomermaanden NIET meer toegestaan. Dus nachtvissen (vanaf 2 uur na zonsondergang tot 1 uur voor zonsopgang) is op de Vinkeveense plassen alleen nog mogelijk voor de houders van deze Derde Hengel cq Nachtvisvergunning.

Visblad Sportvisserij Nederland
Kosten € 11,50