De Algemene Weesper Hengelaarsbond is opgericht op 17 februari 1908.
De AWHB draagt zorg voor vele mooie viswateren in Weesp en omstreken en draagt zo bij aan het plezier van de hengelsport voor jong en oud.

In haar activiteiten richt de AWHB zich op een breed publiek. Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst zegt een oud Hollands spreekwoord. Klopt helemaal. Zoals bij veel hengelsportverenigingen ligt ook bij ons de gemiddelde leeftijd ruim boven de 50 jaar. Reden voor ons als vereniging veel van onze energie in de jeugd te steken. Door het hele jaar heen worden er activiteiten georganiseerd juist voor deze doelgroep. Naast viswedstrijden, ook clubavonden en vislessen op de basisscholen.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat we geen aandacht hebben voor de ouderen binnen onze vereniging. Juist wel natuurlijk omdat ook deze deelgroep onze speciale aandacht verdient.

De AWHB is ook een club waar veel vrijwilligers hun inzet aan verlenen. Voor de club onontbeerlijk, we kunnen niet zonder die hulp. Aan de andere kant schenkt het onze vrijwilligers natuurlijk ook het nodige plezier iets voor de vereniging te doen. Een wederzijds genoegen dus. Wie eenmaal bij de AWHB vrijwilliger is, loopt niet zomaar weer weg!

Als bezitter van de Vispas kunt u door heel Nederland heen in heel veel viswater vissen, maar het lidmaatschap van de AWHB levert nog extra voordelen op. Wat dacht u ervan om te kunnen vissen in het schone Gein en in de Vinkeveense plassen?! En woont u in Weesp dan staan ook alle kleine wateren binnen de gemeente tot uw beschikking.

Kortom, redenen te over om te besluiten lid van de AWHB te worden!