De Algemene Weesper Hengelaarsbond is opgericht op 17 februari 1908.

Wij zijn een hengelsportvereniging met ruim 2100 leden. We zijn een actieve vereniging en organiseren jeugdactiviteiten, wedstrijden en vislessen.
We beschermen en verbeteren de visstand en werken (mee) aan actief waterbeheer. We zijn aangesloten bij Sportvisserij MidWest Nederland en Sportvisserij Nederland. Sportvissen is op voetbal na de grootste sportbond en in Nederland vissen zo’n 1,2 miljoen mensen.

De AWHB is ook een club waar veel vrijwilligers hun inzet aan verlenen. Voor de club onontbeerlijk, we kunnen niet zonder die hulp. Aan de andere kant schenkt het onze vrijwilligers natuurlijk ook het nodige plezier iets voor de vereniging te doen. Een wederzijds genoegen dus. Wie eenmaal bij de AWHB vrijwilliger is, loopt niet zomaar weer weg!

Als bezitter van de Vispas kunt u door heel Nederland heen in heel veel viswater vissen, maar het lidmaatschap van de AWHB levert nog extra voordelen op. Wat dacht u ervan om te kunnen vissen in het Gein en in de Vinkeveense plassen?! En woont u in Weesp dan staan ook alle kleine wateren binnen de gemeente tot uw beschikking.

Kortom, redenen te over om te besluiten lid van de AWHB te worden!