VISles op de basisschool

Ook in Weesp en omstreken wordt er gevist door kinderen jonger dan 15 jaar.
Wij vinden het als AWHB belangrijk om hen goed te kunnen begeleiden en op een goede wijze kennis te laten maken met het vissen en alles wat er bij komt kijken. De zorg voor de vis, het water en de natuur staan hierin centraal.

We doen dit tijdens onze jeugdactiviteiten, maar ook door op basisscholen visles te geven aan groep 7 of 8. Dit is voor elk kind een goede kennismaking met het water, de vissen en de sportvisserij. De lessen sluiten ook prima aan bij de biologielessen (kerndoelen 39 en 40). De kinderen leren o.a. meer over de bouw van een vis, zijn voedsel en de leefomgeving.
Na deze les in de ochtend, volgt in de middag een visexcursie waarbij we ook de hengels uitgooien en de kinderen zo leren op een goede wijze met de vissen om te gaan na een vangst. Het is gelijk ook een goede gelegenheid om een vis van dichtbij te kunnen bekijken.

De AWHB heeft inmiddels 3 gediplomeerde VISmeesters in huis, zij geven de lessen en worden bij de visexcursie geholpen door andere vrijwilligers van de vereniging.

Heeft u als leerkracht interesse in deze leuke en interactieve les voor uw groep, stuur dan een mail naar: carmita@sportvisserijmidwestnederland.nl

of vraag ernaar bij één van onze VISmeesters via jeugd@awhb.nl:
  -  Ton Dalmulder
  -  Bart Kors